poniedziałek, 2 grudnia 2019

Ciałopozytywność - wpadajcie na SLAM do Teatru Powszechnego

W Teatrze Powszechnym szykuje się przeciekawe wydarzenie organizowane przez ekipę ze Stołu Powszechnego SLAM o Ciałopozytywności !




Roszek jakiś czas temu całkiem nieźle oddał to czego ja szukam pod pojęciem "ciałopozytywności":
R - Wiesz, że mamy kilka rodzajów skóry? Jedna jest taka bardzo twarda na wierzchu. Potem taka a wsamraz a potem krew. A na końcu narządy. A wiesz po co są narządy? No robią różne ważne rzeczy, np. pompują tą krew. A i są jeszcze kości. Dzięki nim jesteśmy twardzi. A nie jak budyń...
Ja - A skąd ty to wszystko wiesz?
R - A ty nie wiesz? Mamo... Mam już ciało od pięciu lat. Powinnaś zacząć obserwować swoje ciało. Też byś takie różne ciekawe tajemnice wiedziała.

***
Kochajmy nasze ciała za to jak nam służą (a jak nie służą, to dobrze to się nimi opiekujmy). Nie oceniajmy czy są za szerokie, za niskie, włochate czy wręcz przeciwnie. Ważne by nam było w nich dobrze i miękko. No i fajnie jak w mediach pokazywany jest więcej niż jeden kanon. Który i tak się przecież zmienia. Bo wtedy o akceptację faktu, że jesteśmy różni dużo łatwiej.

Chyba jestem całkiem niezła w te klocki - mam sporo blizn (we wczesnym dzieciństwie wylałam na siebie wrzątek) ale nigdy nie było to przyczyną moich kompleksów (niech żyją kompleksy na innym punkcie ;) ). Dzieciaki w przedszkolu nawet zazdrościły mi ich, bo im wmówiłam, że to mapa skarbów.


Ale pewnie ile osób tyle definicji tego nieoczywistego słowa) I super - bo mogą z tego wyjść świetne wiersze. A przy okazji odbędzie się benefit na zadbanie o zmęczone (nieraz wykończone!) ciała tych, które troszczą się bez przerwy o innych - mam osób z niepełnosprawnością. Czyli na SPA w ogrodzie. Dbamy o mamy. Cała kasa pójdzie na masażystów i innych speców od ciała, którzy docierają z nami do domów w ramach SPA Latającego.


Przybywajcie!

1 komentarz: