niedziela, 10 listopada 2019

Nie wierzę!

Mamy bardzo dobre wieści. 
Nasz projekt w programie SPA w Ogrodzie, który robiliśmy o świcie (póki dziatki nie wstały), czerpiąc energię ino ze słońca i wiary, że to ważne, wygrał w programie Wzmocnione dofinansowanie na rozwój - 40 000zł.
(spłakałam się przy wynikach jak bóbr)
                                                                      Fot. WzmocniOne
Wszystko zaczęło się od tego, że padłam.
Troszkę ponad rok temu nieoczekiwanie zostałam samodzielną mamą. Jakby mało było mi zmian, równocześnie przyjęłam propozycję pracy przy cudownym projekcie edukacyjnym w małej wiosce na Podkarpaciu. Szybko zaczęły mi się kłopoty ze zdrowiem a ja ze słodkiej mamusi muminka zaczęłam się zamieniać w Bukę.


Moja mama wraz z macoszką, aby mnie wesprzeć zafundowały mi wyjazd do SPA. Byłam w szoku jak szybko chwila skupienia tylko na sobie, zadbania o swoje ciało przekłada się na spokój emocjonalny i pozwala dalej zdrowo funkcjonować. Na stole do masażu było mi cudownie. W głowie zatrybiła mi myśl „każdej mamie przydałaby się taka możliwość relaksu… To by się przełożyło na zdrowie całego społeczeństwa. A co z mamami, które opiekują się swoimi dziećmi non stop? Bo dziecko ma chorobę przewlekłą albo niepełnosprawność?”.
Mamy ogólnie bywają zmęczone. Ciągła uwaga i ogromna odpowiedzialność, 24 godziny na dobę są trudne. Mamy osób z niepełnosprawnością są w szczególnej sytuacji.
- Bo dochodzi często strach o życie i przyszłość
- Bo logistyka jest zacznie trudniejsza i droższa
- Bo muszą posiąść wiedzę właściwą specjalistom po długich studiach
- Bo często wypadają z rynku pracy, znajomi się odsuwają
- Bo opieka nad dzieckiem często wiąże się z wielkim wysiłkiem fizycznym i siada im zdrowie
- Bo jest to praca na całe życie, bez zapewnionej emerytury.

Wymyśliłam, że na Dzień Matki zorganizuję imprezę z masażem, henną i innymi przyjemnościami dla znajomych mam, których dzieci mają niepełnosprawność.
Pracuję jako terapeutka, w związku z czym znam środowisko osób, które mierzą się z takimi wyzwaniami. Wciąż jeszcze zbierałam się po tamtym zmęczeniu, więc myślałam, że to będzie mała kameralna akcja. Założyłam grupę na facebooku aby zebrać specjalistów od pracy z ciałem, chętnych do udziału w wydarzeniu…



I ruszyła lawina.
Okazało się, że mnóstwo osób chce się przyłączyć. I to nie tylko masażyści, fryzjerzy czy animatorzy do dzieci, ale też ktoś kto gotuje czy po prostu chętnie pozbiera śmieci po wydarzeniu.

Ostatecznie póki co zrealizowaliśmy:
                                                          fot. Oliwia Rogalska

- 8 wydarzeń plenerowych (strefa relaksu) w trzech miastach (w tym SPA na onkologii i w domu spokojnej starości). Tu ukłony dla koordynatorek - Katarzyna WiteckaOlga ZołuszkaAnna LisowskaDorota Dziarska Basia Firlej i wszelkich innych cudownych specjalistów od pracy z ciałem, animatorów i innych pomagaczy.

- SPA Latające z którym docieramy do domów mam unieruchomionych w domach, z którym dotarliśmy na ten moment (bez żadnego dofinansowania) do 24 mam (było pyszne jedzonko, fryzjer i masaże) - Weronka Karasek 
- Wakacyjny obóz teatralny dla rodzin z dziećmi z niepełnosprawnością i zdrowymi. Było cuuuudnie!!!!


- W Warszawie co tydzień dowozimy warzywa, które przekazują nam bazary do 20 rodzin, które z powodu niepełnosprawności mają problem z mobilnością

- Niebawem ruszymy z mini koncertami organizowanymi przez uchodźców w domach chętnych mam... I tyle jeszcze pomysłów!
Dzięki programowi nareszcie mamy pieniądze na rozwój!
Zakładamy fundację. Jej misją (tak jak i kolektywu, którym jest CzujCzuj) będzie wicie sieci społecznych wokół osób wykluczonych, wraz z wykluczonymi. Nie sprawimy, że zniknie niepełnosprawność ale dzięki wsparciu takim rodzinom może być łatwiej.
Piszę o osobach wykluczonych, bo z takimi działamy. Ale to nie jest historia o jakiejś niszowej grupie społecznej, choć tak bardzo spychamy na obrzeża bliskich osób z niepełnosprawnością, że wydaje nam się jakby nie istnieli. To jest opowieść o miejscu na troskę w naszym społeczeństwie. Nie możemy dobrze funkcjonować jeśli osoby w trudnej sytuacji wypadają poza nawias. W takiej sytuacji jak te mamy może być każdy – nie trzeba mieć dzieci, choroba może dotknąć rodzica czy partnera. Pomóżcie nam stworzyć społeczeństwo, w którym są mocne społeczne sieci i jest miejsce na troskę.

Laureatkami tegorocznej edycji zostały:
💜 RegenerAkcja. Miejsce dla zmęczonych aktywistek i aktywistów
💜 Sztama
💜 Szajn
💜 Projekt CzujCzuj ze SPA w ogrodzie. Dbamy o mamy
Wszystkie inicjatywy dostają wsparcie finansowe w wysokości 40.000.

Dodatkowo Dziewuchy Dziewuchom dostają wyróżnienie i wsparcie finansowe w wysokości 20.000.

1 komentarz: